Pages

Subscribe:

Monday, July 11, 2011

MOTOR MAU TANAH LAGI TERINGIN

MOTOR INI  PUN UMNO TERINGIN AMBIL APATAH LAGI TANAH NCR PENDUDUK


PENSIANGAN-Penduduk kampung Simbuan,Sook Parlimen Pensiangan beramai-ramai ke mahkamah Keningau untuk  melawan kerajaan BN setelah tanah mereka  yang diusahakan semenjak tahun 70’an lagi dirampas oleh kerajaan Barisan Nasional.
Ketua Penerangan Pas Sabah yang juga YDP PAS PENSIANGAN,Hisammuddin Sulaiman telah turun padang mengambil “alih tugas” yang berhormat yang dilantik untuk membela penduduk.Turut sama turun memberi  sokongan ialah Lahirul Latigu,Ketua Pemuda Pas Sabah.
Hisammuddin meyifatkan  apa yang berlaku kepada penduduk Kg Simbuan adalah suatu penginayaan secara terhormat.
Berita ini telah menjadi bahan sensasi dalam media tempatan di Sabah sehingga kenyataan bantahan Ketua Penerangan Pas Sabah,Hisammuddin telah disiarkan di Akhbar Daily Express.
Mangsa rampasan tanah ini telah dipergunakan oleh Barisan Nasional hanya waktu pilihanraya sahaja.Setelah itu undang-undang  digunakan untuk menangkap dan mendakwa penduduk yang menoreh getah di atas tanah yang diusahakan sendiri sejak tahun 1973 dengan permohonan yang tidak dilayan. Sudahlah peluang pekerjaan tidak  disediakan, ada rakyat yang mahu berdikari tidak di bntu malahan hendak dipenjara pula.
Di saat mereka dalam kesusahan YB mereka dari BN, usahkan kata hendak  peduli rakyat ,jengok pun tiada.
Malang  nasib rakyat berada di bawah BN. Hanya satu jalan boleh menyelamatkan mereka ditindas BN  iaitu “sepak keluar BN di Sabah dalam Pilhanraya akan datang.

0 comments:

Post a Comment